Hallåhallå!

Jaa.... då var första skoldagen över :) Så nu sitter jag här vid datorn och lyssnar på musik :)
Och jag överlevde SO:n också! Vi fick sluta 20 minuter tidigare också :) Det var tur, jag hade nog inte pallat en hel lektion.
Så... en stor applåd till SO-lärarens föräldrar som skulle ha skjuts idag! :)
Vi ska jobba med Lag och Rätt ( weee... eller nåt :S ) Haha, vi avslutade förra terminen med att se på Flugornas Herre. Lite smått annorlunda film, handlade om några killar ( typ 15 stycken ) mellan typ... 9-14,15 år. Alltså, dom hade ihjäl varandra ju! Och den enda vuxna där hade dom också ihjäl ( fast det var en olycka, en av dom råkade sticka ihjäl honom med ett spjut :S ) Men alla killarna utom två var helt jävla hjärndöda! När en av dom normala skulle försöka snacka med resten om att dom borde hålla ihop å så... då står dom nedanför en klippa, och två av dom står uppe på klippan och välter ner en stor jävla sten i huvudet på den här normala så att han dog :S Det vart som; "Men snälla ni... hur hög IQ har ni egentligen?" Filmen var inte den bästa jag sett precis.. men mycket bättre än att sitta å jobba :)

Då kan jag ju dra några filmer alla måste se! ( Enligt mig)

* Pirates of the Caribbean- filmerna: Alla tre är hur bra som helst! Äventyr/komedi bör ses i ordning.

* Harry Potter 1-5: Jaa, HP-nörd som jag är! Men ska man jämföra filmerna med böckerna, så kan jag elda upp filmerna eller nåt... bör också ses i ordning om man inte läst böckerna.

* Sweeney Todd the demon barber on Fleet Street: Perfekt för dom som gillar riktigt blodiga scener! En musikal om en barberare som skär huvet av folk i stället för att raka dom och använder köttet i Mrs Lovetts pajer :P Riktigt bra, men lite annorlunda film ;) Det är Tim Burton som har gjort den, och Johnny Depp i huvudrollen! Kan det bli dåligt?

* Edward Scissorhands: Ännu en Depp/Burton-film! Hur bra som helst!

* Mamma Mia! the movie: Jag som alla andra har fastnat för denna film! Perfekt om man gillar ABBA, om inte, se den ändå!

* You, me and Dupree: Som jag skrivit förut: en suverän komedi med Owen Wilson. Se den!

* Forrest Gump: Riktigt bra film, som kanske inte verkar så bra. Handlar om Forrest Gump ( som bara har 75 i IQ ) som sitter på en parkbänk genom nästan hela filmen och berättar om sitt liv. Kan verka hur sämst som helst, men man fastnar verkligen för den!

* Dubbelspel ( Reindeer Games ): Riktigt bra film! ( Action tror jag, eller thriller :S ) Inget är riktigt som man tror.... Alla har som lite olika roller ;)

* Secret Window: Också detta en Depp-film. Handlar om författaren Mort Rainy ( stavas det så? ) som får besök av en man som heter Shooter ( har glömt förnamnet :S ) Den här Shooter anklagar Mort för att ha stulit hans bok, och att han 3 dagar på sig att bevisa motsatsen. Under dessa dagar hemsöker Shooter Mort och gör livet surt för honom, bränner ner ex-fruns hus å så.... den kanske inte är jättebra i början å så.. men den sista kvarten får filmen världens totalvändning! Man tror som att man har fattat hela filmen, och vad som ska hända... men inget är som man tänkt sig!

* The Dark Knight: Jättebra Batman rulle! Och Heath Ledger ( R.I.P ) är suverän som The Joker!

sweeney and lovett
"We all deserve to die, even you mrs Lovett, even I!" /Sweeney Todd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0